love to YOGA

Vegans and Proteïnes

Je bent wat je eet! 

Ik zie dit dan meer met een holistische inzicht. Je voeding PLUS hoeveel zuurstof je inademt en uit ademt (op de juiste manier ademhalen) hetgeen wat je leest (Social media is een killer) alles wat je hoort (waar laat jij je door laat beïnvloeden) en alle gedachtes die door je koppie flashen en wat dit weer voor invloed heeft op jouw gevoel en je gedrag?!

Meteen een goede binnenkomer en de reden dat ik lang heb gewacht met een blog schrijven over vitamines, mineralen en proteïnes.

Puur omdat iedereen wel zijn eigen mening, filosofieën en oordelen heeft over “veganisme”. En als het over Veganisme gaat, is iedereen ineens een proteïne expert! Nou lees bovenstaand maar eens, kijk eerst even wat je zelf allemaal binnenkrijgt. 

Het is een feit dat je als veganist of vegetariër bent, toch altijd in een positie komt dat je je moet gaan verantwoorden, verdedigen of mensen moet informeren. Dit is denk ik het punt waar de activisten worden geboren LOL grapje, nee ik meen het wel. Zelf vind ik het allemaal prima. Ik geef je graag informatie als je erom vraagt.

Haters wil hate and lovers wil love anyway! Be free, Be in the NOW.  Besef dat het je eigen mind is en van niemand anders die jouw dag maakt of kraakt 🙂

Dus ik geloof er wel in, je bent wat je EET! Ik vraag dus de NON VEGANS wat eet jij allemaal op een dag?

Genoeg humor laten we lekker verder gaan (^^,) 

Ik heb gelijk even gekeken wat ik nodig heb op een dag. Gemiddeld dan. Omdat ik ook vaak sport vanwege mijn beroep en liefde voor sport.

Het enige waar ik wel op let is of ik mijn B12 wel inneem. Mijn Irish Seamoss voor aanvullen van mijn dagelijkse mineralen en vitamines en de rest vind ik al snel prima.

Leuk om via deze blog toch even te peilen hoe en wat!

Laten we er vanuit gaan dat ik ongeveer 50 gram per dag aan proteïne nodig heb en ik neem dit ruimer met mijn werk en hobby’s. Of je berekend het voor jezelf door je gewicht x 0,8 te doen.

Wat ik eet ik bijvoorbeeld vandaag: 


Handje vol noten 7,4 gram
2 eetlepels hennepzaad 2,4 gram.
Iers zeewier 15,7 gram (100gram onbewerkt)
Eetlepel pindakaas of amandel pasta 3,5 gram
Chlorella 1 eetlepel 5 gram
Halve zak Spinazie 400gram 5 gram op 200gram spinazie
Bananen 4x 1,8 gram op 1 grote banaan
Rode biet 1x 4 gram op 200 gram bieten
Wortel 3x 0,9 gram op 1 wortel
Appels 1x 0,3 gram op 1 appel

Even uit mijn hoofd rekenen… oeps, daar ben ik zeer slecht in. Rekenmachine = 58,2 gram!!!

Nou geweldig toch! Waarschijnlijk zit ik er morgen vast net onder of zelf wel net boven. Ik vind het prima zolang ik me goed voel, mijn vitamines en mineralen extra inneem naast voeding.  Ik zelf ben gewoon niet van het rekenen, letterlijk en figuurlijk.

Waar ik veel waarde aan hecht is dat je bewust bent wat je doet. Ik ben ook bewust dat ik sommige vitamines en mineralen extra moet nemen.
Iedereen zou eens bewuster mogen zijn wat hij of zij eet. Wat krijg je allemaal binnen op een dag naast voeding en invloeden van buitenaf? Wil je heel lang leven of wil je gezond leven en van dag tot dag genieten met een gezond lichaam en gezonde mindset?

Of laat jij je beïnvloeden door de media, vrienden, collega’s en omgeving? Omgeving? Ik graag, lekker wandelen en genieten van de natuur, lijkt mij iets gezonder dan je laten beïnvloeden door het geroddel en stress van anderen om je heen.

Je bent wat je eet, en dit gaat verder dan voeding! 

Alleen maar liefde voor iedereen en jezelf!

ONE LOBI